Alleweder A9 bouwpakket verlichtings handleiding

30 sept 2013

Ergens tijdens het bouwen van de cascow kan de onderstaande grijze buis in de linker zijkant worden geplaatst. (rechts als hij op de kop ligt) Met kit en of kabelbinder vastzetten.

Kabeldoorvoerbuis plaatsen.

We kunnen ook een keer de stekker aan de accu en aan de display maken. Aan de oplader zit al een stekker. Aan de display moet dezelfde stekker komen de aan de oplader zit. Eerst strip je de kabel een stukje en klem je de stekker om de kabel vast. Dan stop je de twee klemmen in het kunststof deel. De 1 is de plus. Aan de display maak je de andere stekker vast. Op de foto zitten daar de rode en blauwe stekker. Die zitten er nu niet aan. Het kan ooit voorkomen dat de accu gereset moet worden. Dat doe je door hem weer aan de lader te hangen. Het is goed om de accu te laden als de indicatie laag is. Dat zou je als je de accu niet regelmatig gebruikt eens per kwartaal kunnen kontroleren.

Bij de versie nu zijn de kabels iets langer om beter te kunnen monteren. De langste gaat door de grijze buis naar de achterkant van de fiets.

Het dachbord met diverse stekkers is het begin van van een foolproof systeem. Elke stekker is anders, zodat je de kabel van de geluid en licht toeter niet kunt verwisselen met de kabel van de richtingaanwijzer. De stekker van 12 mm dik moet dus ook door het handvat van het stuur heen!

We zetten het dachbord vast met 4 popnagels op het linker binnenspatbord. We moeten vooraf voorzichtig kontroleren of het gat groot genoeg is. De komponenten op de achterkant mogen nergens tegenaan komen. Popnagels zijn relatief makkelijk los te maken door ze door te boren met dezelfde boor (rond 3,3 mm) als waarmee het orginele gat is geboord.

Hieronder ziet u de "dicht"stand van het scharnier, dat we gemaakt hebben voor de motorkap. Daarmee zit de motorkap aan de stabile kokor 40 * 40 waar ook het trapstel op komt. De bevestiging van de koplampen zijn zo gemaakt de de lampen binnen de body komen. Het zijn er twee en zitten binnen om de herkenbaarheid in het verkeer te vergroten. Zie velomobiel veiligheid voor een uitgebreide verhandeling van veiligheid, waar herkenbaarheid slechts één van de esentiele punten is.

 

De kabels voor die aan de schakelaars zitten die boven in de stuurhandels worden geduwd moeten door geschoven worden. Waar de kabel door de opening van de monocoque gaat moet gekontroleerd worden of er genoeg ruimte is en de rand niet scherp is.

 

Zorgen dat de kabels niet bij ketting en stuurstangen kunnen komen.

Voorlampen, toeter en rinchtingaanwijzers monteren. Richtingaanwijzers zijn niet moeders mooiste, maar wel brommer gekeurd. Alle lampen, dus ook de richtingaanwijzers en zijn led lampjes. Led lampjes branden als de stroom er in de goede richting door stroomd. Als de plus en de min verkeerd om zijn aangesloten branden ze niet, maar gaan niet kapot.

Achterlicht met richtingaanwijzers monteren.

 

 

 

 

 

 

home