Materiaal vermoeiing
Elke as van een Sunrider, Alleweder A6, 7 en 8 die intensief gebruikt wordt of gaat worden én gekocht is na ±2013 maar voor 2018 gaat waarschijnlijk ooit breken. Van de serie waar het om gaat is het dikke stukje van de as dat direct tegen het aluminium zit is 14,5 mm lang. Tussen de ankerplaat en de aluminium veerpoot meet u dan ±12,5 mm. Op de foto boven het dikste stukje van de as. Dus andere maten daarvan hoeven niet retour. Ik roep dan ook iedereen op in een Sunrider nieuw model (na 2011), Alleweder A6, Alleweder A7en Alleweder A8 op die meer dan 20.000 km heeft gereden op korte termijn zijn twee voor assen te vervangen. Mensen die minder dan 20.000 km hebben gereden kunnen ze het beste ze ook preventief vervangen.
Een van de essentiële zaken die spelen is, is spreiding in de gebruikers fase en spreiding in de productie fase. Je wilt niet, of zo min mogelijk dat de extremen in de gebruikersfase de minimale grenzen van je produkt overscheiden. Zie grafiek hieronder met twee Gausskrommes, gebruikkromme en product kromme. De overlap van de twee krommes is waar het fout gaat.