Sunrider velomobiel

Sunrider e-bike

Sunrider-Snelfiets-veloquad

sunrider

Voor hoge snelheden de veloquad Sunrider

 

sunrider

Lengte * breedte * hoogte: 273 * 78 * 102 cm

Hij heeft kabelbediende 90 mm trommelremmen en een losse parkeerrem op het achterwiel. Het gewicht is op dit moment zonder elektro aandrijving 50 kg. Met elektromotor en accu komt er een dikke 10 kg bij. Tot op heden hebben we ongeveer 30 Sunriders van het nieuwe model verkocht.

sunrider dakje

 

sunrider

Achterkant is breed genoeg voor een brommerplaatje. We hebben in juli 2013 de brommer proto-goedkeuring voor het nieuwe model weer binnen gekregen. Eind 2014 hebben we voor betere andere bediening van de remmen door de Tuv goedgekeurd gekregen. Zie hiervoor de blog van Kees Rookus. We hoeven het achterwiel nu niet meer te remmen voor het verkrijgen van een brommerkeur.

sunrider

Sunrider subframe.

subframe sunrider

 

We geven op onze motor en accu 20.000 km garantie. Voor de accu's geld ook een extra beperking in tijd. Die is twee jaar garantie bij juist gebruik. Hierbij moet men wel rekenen op afname van de capaciteit. Na 500 oplaadcycli zal men nog ongeveer 85% van de begincapaciteit hebben. Grarantie is minimaal 70% na 500 laadcicli.

Hij is er ook als bouwpakket en heeft een bouwhandleiding.

Prijzen staan in de prijslijst.

 

sunrider boby

Tekening van de nieuwe Sunrider. Met een grote motorklep, kleinere instapopening voor beter luchtweerstand en betere onderhoudstoegankelijkheid van het achterwiel door losse achterwiel spatkap. Daarmee wordt de veilige en mooie Sunrider nog beter.

De Sunrider hebben we half 2011 overgenomen. Vanaf het begin hebben we hard gewerkt om de hele Sunrider te herontwikkelen. De oude Sunrider waarvan er een kleine 100 stuksvan zijn gemaakt verdiende het om een herontwikkelingsslag te ondergaan. De techniek en de mogelijkheden om de zithouding goed in te stellen van deze prachtige veilige fiets hoorden gewoon verbeterd te worden. Inmiddels hebben we ongeveer 30 vernieuwde Sunriders geleverd.

Voor het eerst in de geschidenis van Alligt is de hoofdvorm geheel gedigitaliseerd. De onderstaande delen hebben we laten frezen in polystereen schuim en zijn met de hand nog enigszins aangepast. We stellen de tekeningen van de Sunrider ter beschikking.

Sunrider freesdelen

Met de vernieuwde e-Sunrider hebben we een mooie, veilige, comfortabele en snel elektro-voertuig zijn voor de sportievere forens die zich niet in het zweet wil trappenop weg naar zijn werk.

Sunrider exploded

Op de accu's geeft Alligt twee jaar garantie bij juist gebruik. Hierbij moet men wel rekenen op afname van de capaciteit. Na 500 oplaadcycli zal men nog ongeveer 85% van de begincapaciteit hebben. Grarantie is minimaal 70% na 500 laadcicli.

Een blog van Kees Rookus voor een enthousiaste gebruiker van de snelfiets-Sunrider die daarmee 50 km enkele reis woon-werkverkeer fietst.

Hieronder nog wat zinvolle informatie over de "Oude" Sunrider en Aerorider.

 

winterdakje

Door de loop van de geschidenis is er her en der wat verwarring over de Sunrider-Sport ontstaan. Dit was de brommerversie van de oude Sunrider met Duitse TUV "prototype-goedkeuring", die vervolgens op naam van een klant als gebruikte brommer via de RDW in Nederland wordt geregistreerd. Bij die keuring maakten we gebruik van de keuring van de Aerorider, de Aerorider-sport.

Let op! de Aerorider-sport is dus ook de Sunrider-sport.

Maar de Aerorider is niet de Aerorider-sport/Sunrider-sport.

Alligt gebruikt de toevoeging -sport niet.

Hoewel schijnbaar de verschillen van een Sunrider-Sport en Aerorider klein zijn, is het verschil toch relevant. Buiten dat het twee verschillende producenten zijn is het grote verschil dat men in de Aerorider geheel binnen een cockpit zit. De gehele bovenkap is transparant. Het meetrappen is bij de Aerorider minder evident. De Aerorider is op dit moment niet verkrijgbaar.

aeroriderfoto Aerorider

Alligt en Akkurad hebben regelmatig kontakt met het bedrijf Aerorider. De rechten van de Sunrider hebben we dan ook van Aerorider gekocht.

sunrider

Sunrider op weg naar Spezi 2011, toen waren we al met het bovenstaande bezig.

 

home